Otwieramy szkołę podstawową i gimnazjum - Barcelona

Od nowego roku szkolnego 2014/2015 chcemy otworzyć szkołę podstawową i gimnazjum. W szkołach będzie oczywiście dużo zajęć o charakterze sportowym pod okiem najlepszych trenerów FC Barcelona. Szkoła nie jest tylko dla piłkarzy, sportowców, to nie ma być szkoła sportowa. Stawiamy jednak przede wszystkim na naukę i wszechstronny rozwój dzieci, zachęcamy dzieci uzdolnione w różnych dziedzinach do nauki w naszej szkole. Szkoła będzie się mieściła w dobrej lokalizacji w pobliżu osi mostu Gdańskiego, będzie tez bliski dostęp do stacji Metro Wileńska. Szkoła zatrudni najlepszych pedagogów z kraju i zagranicy. To nie będzie typowa szkoła, chcemy rozbudzić różne zainteresowania naszych uczniów, nie tylko sportowe. Chcemy prowadzić szkołę na najwyższym poziomie, jej nazwa Bacelona zobowiązuje aby wszyscy byli tak dobrzy w nauce jak piłkarze FC Barcelona na boisku. 

Zainteresowanych proszę o zgłoszenia za pomocą FORMULARZA na naszej stronie w zakładce SZKOŁA. Pytania w sprawie szkoły proszę kierować bezpośrednio na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Koncepcja szkół Barcelona

Problemy współczesnej szkoły są dość dobrze zdiagnozowane. Zakładając nową szkołę, małą, niepubliczną, mamy szansę ułożenia programu kształcenia i wychowania, aby niektóre z nich rozwiązać, a znakomitą większość - złagodzić.

Czego chcielibyśmy uniknąć?

Powielenia XIX wiecznego modelu szkoły, w której dzieci przebywają z obowiązku, a nie dla przyjemności, są przemęczone, nie mają czasu ani możliwości rozwijania uzdolnień, zainteresowań i pasji, mają skrzywione kręgosłupy od ciężkich plecaków.

Gdzie zajęcia szkolne są nudne, czas lekcji i zdobywania wiedzy wyznaczają dzwonki, a nie możliwości percepcji dziecka, dzieci nie potrafią rozmawiać i dyskutować, gdyż podczas lekcji jedynie odpowiadają na pytania i nacisk jest położony na bierne przyswajanie wiedzy, najczęściej stosowaną metoda jest wykład, a dzieci zmusza się do siedzenia w ławkach przez 45 minut, codziennie 5, a nawet 7 godzin dziennie, coraz częściej lecząc rzekome ADHD środkami farmakologicznymi.

Gdzie uczniowie są zmuszeni do uczenia się w takim tempie, jak ich koledzy, niezależnie od własnych możliwości i predyspozycji.

Gdzie relacje nauczyciel ? uczeń są przyczyną stanów lękowych dzieci i nie ma miejsca dla utalentowanych i kreatywnych. A nauczyciele w szkole zapominają, że istnieją komputery, TV z programami edukacyjnymi, Centrum Nauki Kopernik, nowe generacje telefonów komórkowych i tworzą miejsce całkowicie oderwane od świata zewnętrznego.

Dlatego...

Najważniejszymi zasadami, która szkoła będzie stosować są:

wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka,

Rozumiejąc rozwój dziecka jako:

  • przyrost ilościowy: rozwój fizyczny, przyrost wiedzy, umiejętności, sprawności, uzdolnień, zainteresowań, 
  • osiąganie dojrzałości: zdolność do kierowania własnym rozwojem, do rozumienia i zmieniania otaczającej rzeczywistości, współżycia z innymi,
  • zmiany jakościowe: umiejętność rozwiązywania problemów, odkrywanie, badanie, przejście od działań naśladowczych do twórczych

dbałość o bezpieczeństwo dzieci - fizyczne i psychiczne

  • fizyczne - poprzez właściwa opiekę, zachowanie wszelkich zasad bezpieczeństwa podczas zajęć szkolnych i pozalekcyjnych, a jeśli będzie taka potrzeba dodatkowe zabezpieczenie budynku i terenu szkolnego
  • psychiczne - stosowanie koncepcji dydaktyczno - wychowawczej optymalizującej szanse rozwojowe .

organizację procesu dydaktyczno-wychowawczego we wspólnocie uczniowie - ich rodzice - nauczyciele

Dostosowanie do rozwijających się możliwości poznawczych uczniów treści, metod środków, form, i warunków kształcenia, a także łączenia wiedzy o otaczającym świecie z wiedzą o własnym rozwoju i kształceniu charakterów

To oznacza, że szkoła będzie wspierała ucznia w rozpoznawaniu wrodzonych talentów, predyspozycji, zainteresowań, coraz lepszym rozumieniu siebie i otaczającego świata, edukacja będzie służyła wyzwalaniu aktywności i kreatywności, kształceniu umiejętności koncentracji, uczeniu pracowitości.

Zasadą będzie stopniowanie trudności, ciągłości uczenia się ponieważ dziecko nie rozwija się liniowo. Pomoc w uczeniu się, selekcjonowaniu i hierarchizowaniu wiedzy będzie równie ważna jak dostarczanie wiedzy .

W procesie uczenia zwróci się uwagę na rozwijanie kompetencji językowych, wykorzystanie zabawy jako najefektywniejszej metody przygotowania dziecka do wyzwań szkolnych, stosowanie różnorodnych, aktywizujących metod nauczania ze wskazaniem na eksperymenty, badania, projekty.

Tworzenie środowiska wychowawczego sprzyjającego aktywizowaniu i usamodzielnianiu uczniów

Przewiduje się stworzenie systemu wychowawczego służącego rozbudzaniu, podtrzymywaniu i rozwijaniu naturalnych potrzeb poznawczych ucznia, stosowaniu takich metod, które wzmacniają jego motywację, rozwijaniu samodzielności i kreatywności, inspirowaniu do samokształcenia.

Oznacza to konieczność stwarzania możliwości, uwzględniania indywidualnych potrzeb, uzgadniania celów, aby uczeń miał szanse dokonywania wyborów i ponoszenia odpowiedzialności oraz włączania uczniów w proces kształcenia.

Otwarcie szkoły na otaczający świat, wielostronną współpracę, pozytywną rywalizację.

Edukacja szkolna winna sprzyjać kształtowaniu postaw wspólnotowych, umiejętności komunikowania się i pracy zespołowej, zachowywać dostrzegalny i zrozumiały związek z otaczająca rzeczywistością oraz praktyką życia codziennego, służyć rozwojowi etycznej wrażliwości.

Organizacja szkoły to:

  1. stałe sale lekcyjne dla każdej klasy I-III, IV-VI i gimnazjum, służące nauce i wypoczynkowi
  2. dwukrotna klasyfikacja w ciągu roku
  3. szkoła bez dzwonków, a czas zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych dostosowany do możliwości koncentracji dzieci
  4. dwie dłuższe przerwy - śniadaniowa i obiadowa
  5. zajęcia integracyjne na początku roku szkolnego
  6. zajęcia w blokach tematycznych w celu zmniejszenia liczby przedmiotów w ciągu dnia
  7. uzupełnienie zajęć dydaktycznych zajęciami pozalekcyjnymi (w grupach międzyoddziałowych)
  8. zajęcia pozalekcyjne: różnorodne, wg zainteresowań uczniów i nauczycieli, z uwzględnieniem edukacji artystycznej, ekonomicznej, przedsiębiorczości itd. itp
  9. organizacja zajęć wychowania fizycznego uwzględniająca dużą aktywność na powietrzu (na placu zabaw, w parku, lesie, polu) oraz wybory uczniów - np. taniec, rytmikę
  10. świetlica dla najmłodszych
  11. wdrożenia dydaktyczno - wychowawcze: rozluźnienie systemu klasowo - lekcyjnego, nauczanie zindywidualizowane, praca w grupach, stosowanie aktywnych metod nauczania zwłaszcza metodą projektu, ćwiczenia laboratoryjne, praca metodą badawczą itd., włączanie uczniów w proces kształcenia.
  12. stosowanie efektywnych sposobów oceniania wiedzy, umiejętności i postaw uczniowskich
  13. świadectwa opisowe ( rekomendacje) ukazujące cechy osobowe i postawy uczniów, efekty ich pracy społecznej, artystycznej, sportowej itd.





Patronat

          

 

   


Partnerzy